Reklama

V paprike je viac vitamínu C ako v citrónoch

V paprike je viac vitamínu C ako v citrónoch

Všetky druhy papriky bez ohľadu na farbu sú významnou zásobárňou vitamínov. Vitamínu C je v paprike viac ako v citrónoch. Pripomenul Regionálny úrad verejného zdravotníctva (RÚVZ) Bratislava hlavné mesto.

Paprika obsahuje najmä vitamíny B, C a K a mix rôznych minerálnych látok, ako je vápnik, draslík, fosfor, železo a horčík.  Zelená paprika je tiež zdrojom kyseliny listovej.

Už tri papriky pokryjú celodennú potrebu tohto vitamínu, ktorý je nevyhnutný nielen v tehotenstve na zdravý vývoj dieťaťa, ale má pozitívne účinky aj na krvotvorbu, chráni srdce, upokojuje a zlepšuje náladu,“ spresnil RÚVZ. Dodal, že v zelených plodoch je viac vitamínu E, silného antioxidantu, ktorý sa často nazýva vitamín mladosti.

Ak je paprika pálivá, spôsobuje to kapsaicín, ktorý sa nachádza najmä v semienkach.

„Kapsaicín zlepšuje krvný obeh, podporuje trávenie, znižuje hladinu cholesterolu, tukov a cukru v krvi. Vedecké výskumy ukazujú, že kapsaicín je schopný zastaviť rast rakovinových buniek a môže mať chemopreventívny účinok,“ priblížil RÚVZ.

Žlté papriky sú zas vhodné pre oči a tie oranžové obsahujú veľa alfa- a gamakaroténu, ktorý udržiava pružnosť pľúcneho tkaniva a kože.

Červené kusy sú úplne dozreté a obsahujú jedenásťkrát viac betakaroténu ako zelené a, navyše, aj lykopén, ktorý chráni pred rakovinou prsníka, prostaty, močového mechúra, pankreasu a maternice,“ doplnil RÚVZ.

Zdroj: TASR

Foto: ilustračné, Envato Elements

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Copyright 2022 © epoc pro, s.r.o.

Prihlásiť sa ku odberu noviniek

Pripojte sa k nášmu zoznamu adresátov a dostávajte každý týždeň výber najzaujímavejších správ zo sveta Ortopedického magazínu.

Úspešne ste sa prihlásili k odberu.

Share This