Reklama

Úradu verejného zdravotníctva: Seniori by si mali dávať pozor na stratu svalovej hmoty aj kondície

Seniori by si mali dávať pozor na stratu kondície

Foto: ilustračné, Envato Elements

Úradu verejného zdravotníctva pripomína, že seniori by nemali zabúdať na pohyb ani počas pandémie. 
Bez pravidelného cvičenia dochádza k postupnej strate svalovej hmoty aj kondície. Takéto fyziologické zmeny sú s pribúdajúcim vekom, najmä u seniorov bez dostatočnej fyzickej aktivity, prirodzené.

Pracovníci z Odboru podpory zdravia a výchovy k zdraviu Úradu verejného zdravotníctva (ÚVZ) SR apelujú na dôležitosť pravidelného cvičenia.

Podľa odborníkov pomáha:

  • zosilnieť
  • spevniť kostné tkanivo
  • zlepšiť rovnováhu, koordináciu a pohyblivosť
  • znížiť riziko pádu
  • predchádzať vzniku civilizačných ochorení.

„Aj pri svaloch seniorov platí pravidlo: Používajte ich, lebo ich stratíte,“ dodali odborní pracovníci.

Svetová zdravotnícka organizácia (WHO) odporúča seniorom vo veku od 65 rokov v rámci týždňa aspoň 150 minút miernej aeróbnej aktivity, teda denne absolvovať polhodinovú prechádzku alebo aspoň 75 minút intenzívnejšej aeróbnej aktivity, prípadne ich kombináciu. Vhodné je tiež aspoň dvakrát do týždňa sa venovať posilňovacím cvičeniam a zostať v rámci možností aktívny. „Aj seniorom s obmedzenou pohyblivosťou odporúčame aspoň trikrát do týždňa cvičiť posilňovacie cviky,“ zdôraznili odborní pracovníci.

Zdroj: TASR

Foto: ilustračné, Envato Elements

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Copyright 2022 © epoc pro, s.r.o.

Prihlásiť sa ku odberu noviniek

Pripojte sa k nášmu zoznamu adresátov a dostávajte každý týždeň výber najzaujímavejších správ zo sveta Ortopedického magazínu.

Úspešne ste sa prihlásili k odberu.

Share This