Ideálna online hodina by mala trvať 45 minút, ukázal prieskum so študentmi
Ak by si školáci vo veku 9 – 14 rokov mohli vybrať ideálnu online hodinu, trvala by 45 minút a bola by na tému z matematiky, fyziky, programovania alebo techniky. Toto zistenie vyplynulo z prieskumu, ktorý realizovala spoločnosť DATALAN v rámci 11. ročníka Detskej Univerzity Komenského Online.
Do štúdia na DUK Online 2021 sa zapojilo celkovo 629 študentov. Medzi nimi boli aj deti z Českej republiky, Rakúska, Nemecka, Ukrajiny či Veľkej Británie. Viac ako tretina účastníkov bola z Bratislavského kraja. Medzi menami študentov sa najčastejšie objavovali Zuzana a Michal. Každú z ôsmich prednášok sledovalo v priemere takmer 400 detí.
„Vďaka existencii online formy DUK sa mohli vzdelávať študenti zo všetkých sociálnych zázemí, nech už sa nachádzali kdekoľvek na Slovensku či v zahraničí.. Stačilo im pripojenie na internet,“ vysvetľuje Marek Paščák, generálny riaditeľ IT spoločnosti DATALAN.
Podmienkou získania absolventského diplomu DUK Online bolo nielen live sledovanie video prednášok, ale aj úspešné zvládnutie minimálne piatich skúšobných online testov. Najvyššiu percentuálnu úspešnosť odpovedí mal test k prednáške „Prečo by sme mali byť diplomatickí aj v živote?“.
Na otázky k téme, ktorú prezentoval minister zahraničných vecí a európskych záležitostí SR Ing. Ivan Korčok, odpovedalo správne 99,1 % detí. Z celkového počtu zaregistrovaných ukončilo online štúdium s diplomom 358 študentov.
Z prieskumu vyplynulo, že takmer polovica študentov sa zúčastnila štúdia na detskej univerzite opakovane, teda dva a viackrát. Štyri z desiatich detí sa na DUK prihlásili samé.
Prírodné vedy
Ak by si účastníci a účastníčky DUK 2021 mali sami zvoliť tému, ktorá by ich najviac bavila, viac ako polovica by si vybrala niektorú z prírodných vied, pričom tretina by preferovala prednášku z matematiky, fyziky či technológií.
„Pandémia nám ukázala, že digitalizácia vzdelávania nie je iba o technológiách, ale predovšetkým o ľuďoch. O ich zručnostiach, prístupe a motivácii s nimi efektívne pracovať. Deti potrebujú osobný kontakt, krúžky a šport, ale rovnako si potrebujú vziať zo sveta technológií to najlepšie a skĺbiť to do jedného celku. Preto veľmi rád vidím, že deti samé inklinujú k IT vzdelávaniu,“ dodáva M.Paščák.
„Zažiť“ aktuálnu IT tému na vlastnej koži mohli študenti DUK aj na workshope Internet vecí nie je od veci. Mohli si naprogramovať senzor či vyskúšať hry vo virtuálnej realite.
Zdroj: TASR
Foto: Envato Elements