Reklama

Ortopedický magazín logo
VITAJTE
Ortopedický magazín logo
Slider

Deficit vitamínov a migréna. Čo majú spoločné?

Deficit vitamínov a migréna. Čo majú spoločné?

Migréna je bežná najmä v detstve a počas dospievania. Trpí ňou približne 80 % populácie. Ako sa dajú zmierniť jej príznaky? Vedci tvrdia, že existuje súvis medzi deficitom určitých vitamínov a prejavmi migrény.

Migréna je bežná neurobiologická bolesť hlavy spôsobená zvýšeným vzrušením centrálneho nervového systému. Môže trvať až 72 h a sprevádzajú ju príznaky ako nevoľnosť, vracanie, citlivosť na svetlo a zvuky. Užívanie niektorých vitamínov však môže znížiť frekventovanosť či symptómy migrén.

Vitamín D

Vitamín D je často spájaný s mnohými chronickými poruchami migrény nevynímajúc. Kórejská neurologická asociácia zverejnila výskum, v ktorom Tae-Jin Song et. al. potvrdili spojitosť medzi nízkymi hodnotami vitamínu D u pacientov trpiacich migrénami. Deficit tohto vitamínu súvisí najmä s frekventovanosťou migrén.

Užívanie vitamínu D je potrebné najmä v chladnejších mesiacoch v roku, keď nám v tele hladina tohto vitamínu klesá. Dôležité však je mať ho dostatok aj pre jeho absorpčnú funkciu magnézia, ktorého deficit tiež súvisí s migrénami.

Magnézium

Deficit magnézia je spájaný s alzheimerom, Parkinsovou chorobou, mozgovou príhodou, ale aj migrénami. V štúdii zverejnenej v Iranian Journal of Public Health W. Xue, J. You, Y. Su a Q. Wanga hovoria o deficite magnézia ako o dôležitom činiteľovi intenzity a frekventovanosti migrén.

Pacienti trpiaci migrénami majú celkovú hodnotu magnézia nižšiu a odporúča sa im užívať magnézium na pravidelnej báze.

Riboflavín (B2)

Riboflavín zohráva dôležitú úlohu pri vstrebávaní karbohydrátov, tukov a proteínov. Rovnako ako magnézium je deficit vitamínu B2 čiastočným „spúšťačom“ migrén u dospelých. U detí a dospievajúcich však nebol zistený súvis medzi vitamínom B2 a migrénami, hovorí Elyas Nattagh-Eshtivani et. al. v svojej štúdií.

Odporúčanou pravidelnou dávkou vitamínu B2 na predchádzanie intenzity migrén je pre dospelého človeka 400 mg denne.

Zvýšené riziko migrén a bolestí hlavy

  • Nízka fyzická aktivita
  • Dlhý pracovný čas
  • Nedostatok pobytu na slnku
  • Deficit vitamínu D, B2 a magnézia

Redakcia

Foto: ilustračné, Envato Elements

Zdroje:

Synapse

NCBI

Science Direct

Copyright 2021 © Factory 457 s.r.o.

Prihlásiť sa ku odberu noviniek

Pripojte sa k nášmu zoznamu adresátov a dostávajte každý týždeň výber najzaujímavejších správ zo sveta Ortopedického magazínu.

Úspešne ste sa prihlásili k odberu.

Share This